Camping :)

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia. Okayy, baru-2 ni aku baru balik dari camp. Nama camp yang aku pergi tu iCamp. iCamp tu camp apaa? Camp yang meggiatkan diri kepada Allah:) Aku sebenarnye tak nak pergi tapi disebabkan Anak perempuan Paiman tu aku pergi laa. OKayy, camp tu diadakan selama 2 hari 1 malam je. Okay camp yang au pergi tu Anjuran Ikramteens. 



Sebelum aku nak pergi, malam tu ah aku nak pergi ke tak ni. Mmg aku fikit beribu kali la kan. Lepas tu, dengan brg tak packing apa nye. Aku msg liyin, cakap esok kejot aku pukul 6. Dia boleh cakap ' eh, kau tu kejot beribu kali tak kan bangun ' -.- Siot gila, menyirap je aku. Esok pukul 6 lebih mcm tu dia kejot aku. Haa kalau dia tak kejot mmg terlajak la aku tidur kan. Hahaa, okay start packing brg semua. Gosok baju semua, dah siap semua aku tidur balik. Abg aku pulak bole ckp ' adik muka ka ni tkde smngt lansung pun ' laa. Aku dalam hati ckp, kau kenapa? Kalau ckp kuat-2 nanti, bergaduh mmg tk ingt dunia laa. Dia dh pergi kerje, aku mandi and terus siap. Dalampukul 7.40 mcm tu aku gerak dari ruma. Dalam perjalanan, aku asyik fikir je best ke tak eh camp tu. Hahaa, aku samapi liyin tak sampai lagi. Mmg aku rasa nak cekik dia jugak. Err, lepas pendaftaran tu aku duduk laa borak-2 dgn bapak aku and mak aku. Bapak aku asyik buat lawak je. Haha, mmg nk glk tkde mood sebab liyin lembap. Okayy, dalam berapa minit kemudian dia dtg dgn Aida :D Lepas dia dah daftar kiteorg breakfast. 1 polistrin 3 org makan. Sebab semuanye takde selera nak makan. Dah makan semua tu, kena masuk mussolah ada taklimat untuk camp ni. Pak cik tu bagi taklimat, memang mcm bagi ceramah :O Dah habis ceramah time untuk ICE BREAKING. Abg fasi ni suruh duduk ikot sekolah. Then pilih laa, 1 sampul dalam 1 kotak ni. Ah, aku mmg takut sgt kalau aku tk sama group dgn mmbe 1 sekolah aku D: Tapi A;hamduilah aku sama group dengan Aida. Pheww, syg kau Aida! Okayy dari situ aku aku dapat la kawan baru. Nama kumpulan aku Ar-rahim. Lepas dah kenal semua tu kena buat tredmark dengan logo. Okayy ini laa hasil kerje kiteorg 



Amacam? Okay la tu kan. Haha, haa tredmark iteorg Yuhahidu Ummah. Okay dah lepas ic breaking, lunch times. Ahh aku takut sgt makanan dia tak sedap mcm camp sebelum ni :( Berdoa sgt makanan dia sgt. So, aku makan dengan penuh selera. Ah, alhamdulilah makanan dia sedap. Yeah, lepas luch solat zohor berjemaah. Lepas solat, ada slot yg kedua TREASSURE HUNT. Okay aku cakap aktiviti memerlukan kesabaran yg amat tinggi (: Kiteorg mmg jelajah 1 Batu Belah tu, takde kurang takde lebih. Haha, mmg betul-2 1 Batu Belah tu kiteorg round. Tapi best and penat gilaa. Lepas dah treassure hunt tu, kiteorg kena buat presentation. Dia bagi kertas mahjung, suruh tulis apa yg kiteorg dapat. 3 tempat 1 huruf. Soo apa yg kiteorg dapat ni laa 


Hahaa, kumpulan kiteorg unik. Sebab kumpulan kiteorg je yg lain dari yg lain. Lepas dah Ldk tu bersiap untuk solat maghrib berjemaah. Dah solat jemaah, makan malam. Okayy, alhamdulilah makananye pun sedap. Dah kenyang, rest then solat Isyak berjemaah. Dah solat Isyak berjemaah. Slot yang kitege Meniti Malam. Dgn penuh debaran aku tunngu aktiviti ni. Pape pun, aktiviti mmg superb :) Ade la sikit beri aku keinsafan. Lepas aktiviti tu, tidur la kan. Group aku kena jage pukul 1.30 smpai 2.30 pagi. Aku rase aku tidur tk smpai 5 minit pun then dah kena bangun aku terus mandi sebab badan aku gatal-2. Okay lepas mandi,  aku bukan nye jage pun. Aku tidur, hahaa. Penat sgt. Then dh 2.30 tu aku tidur la, sebab mse kiteorg dh habis enn. Pukul 4 macam tu dah kena bangun. Woaaah, aku rase tk nk bngun je. Tapi apa kan daye kena buat Qiamulaail. Aku buat Qiam tu tersengguk-2. Hahaa, mengantok. Okayy lepas dah buat solat sunat taubat, solat sunat tahjud, and witir solat subuh berjemaah. Lepas solat subuh ada la, ceramah sikit. Ustaz tu kelakar sgt, dia mmbuatkan mengantok aku hilang! Hahaa, okay lepas ceramah tu breakfast. Nasi lemak dia sedap wehh. Alhamdulilah kenyang aku makan. Lepas breakfast packing siap-2 nak balik. Haha, semangat kan? Pukul 10 mcm tu Slot yg ke-4. Masakan kasih sayang. Okay, aku fikir la apa yang nak kena buat ni. Rupenye kena buat pengat pisang. Yeah, kumpulan aku paling sedapppp. Hahaa XD Ala, nk tunjuk gmbr, tapi ada dalam hp aku. Ta[i ini ada gmbr 1, 2 macam tu. Gmbr time aku tgh masak tapi bole pose lagi. Haha.



 Sokay la, lepas dh masak tu. Lunch times, makannnnnnnnn Daging masak kicap. Ahh aku makan tk habis sebab kuah kurang. Mmg tkde selera. Lepas lunch, sembahyang zohor berjemaah :D Lepas solat zohor, prepare untuk majlis penutup. Yeaah, okay dalam pukul 2.30 majlis penutup. Okayy semua berjalan dgn lancar. Alhamdulilah, (x Ini ada sedikit gmbr, untuk majlis penutup. 



Yeah. Dalam pukul 4 dah bersurai, tapi bapak aku amek pukul 5.30 :( Sokay aku faham kenapa bapak au amek lambatt. I'll miss the moment, i'll miss my group, my friends. Terime kasih siapa yang jadi kawan aku dekat sana. Best dapat kenal dgn korg walaupun 2 hari. 2 hari tu la paling bermakne bagi aku (: 

THATS ALL FOR MY ENTRY, THANK YOU FOR READING
ASSALAMUALAIKUM